0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قلیان کشیدن چه تاثیری بر زنان باردار و جنین دارد؟

واقعیت اول این است که لوله قلیان حاوی میکروارگانیسم های بسیاری میباشد و بانوان باردار دارای سیستم ایمنی ضعیفی میباشند احتمال گرفتن انواع بیماری بیشتر خواهد بود و این امر بدیهی میباشد

همچنین قلیان نیز مانند سیگار میتواند احتمال وضح حمل پیش از موعد، مرده به دنیا امدن نوزاد و سایر مشکلات را به شدت بیشتر کند و همچنین میتواند بر رشد جنین تاثیر منفی داشته باشد

دود حاوی قلیان میزان اکسیژن را در بدن مادر کاهش میدهد  و در نتیجه نهایت موجب تنگی نفس جنین شده و او را به سمت مرگ می‌کشاند!!

بیشترین تاثیر سوءمصرف سیگار بر روی جنین، در اوایل 2-3 ماه اولیه زندگی جنین میباشد

به این علت که در این زمان اندام های جنین به ارامی و یواش تشکیل می شوند و در صورت استعمال سیگار، رشد اندام ها مختل و جنین با عقب ماندگی مواجه می شود و این بسیار مخرب میباشد.

کشیدن سیگار حتی پیش از بارداری هم ضررهای بسیاری دارد و بر تخمک های زن تاثیر منفی دارد و قدرت باروری آن ها را کمتر میکند.

کشیدن سیگار باعث می شود تا هنگام زایمان، جنین با استرس مواجه شود و با آغاز درد زایمان، ضربان قلب جنین کم شود و نتواند انقباضات رحم را تحمل کند.

به این علت زایمان با مشکل مواجه شده و نوزاد میبایست به روش سزارین متولد شود.

حتی کشیدن سیگار توسط اطرافیان مادر باردار هم اثراتی منفی بر جنین دارد و نفش کشیدن دود ناشی از سیگار دور و بریان هم خیلی خطرناک میباشد.

دود قلیان نیز برای جنین بسیار خطرناک میباشد و به دلیل این که پیش از استعمال با بخار آب مخلوط می شود، بسیار خطرناک تر از دود سیگار میشود!.

تاثیر کشیدن قلیان بر زنان باردار و جنین

قلی20 

فروشگاه انلاین انواع قلیان عربی ، برنجی ، لاکچری ، کوچک ، فانتزی ، تنباکو و زغال